Vrijdag 4 augustus 2017🇺🇸

4 augustus 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Ons laatste nachtje in de USA is voorbij, laatste keer ontbijten, laatste keer in de huurauto, laatste keer onbeperkt warme chocolade melk drinken, laatste blog, laatste dag in de USA❤😢Overal komt een einde aan en jammer genoeg is dat nu al (na 4 weken). Ik mag zeker weten niet klagen want ik ben 6 weken op vakantie geweest (hiervoor ook nog 2 weken Spanje)🌴Het is 6:00 uur en de wekker gaat. Normaal springen we uit bed omdat we weer iets leuks gaan doen. Want zeg eerlijk, we hebben zeker wel iedere dag iets super leuks gedaan! Maar nu ging dat wat moeilijker. Om 7:40 uur zaten we aan het ontbijt en iedereen was niet echt spraakzaam. Sommige van jullie zullen denken: "het is maar vakantie?!" Maar voor ons is dat heel belangrijk en genieten wij daarom ook echt met de volle 100%. Om 8:00 uur gingen we voor de laatste keer de auto in en reden we naar Miami. 4 uurtjes rijden en ook dan ga ik even slapen🙊12:00 uur kwamen we aan op Miami International Airport. En omdat dit echt, echt, echt(!!!) ons lievelings restaurant is konden we deze niet missen als afsluiter. Dus we gingen eten bij Chili's 🌶 Weer super lekker gegeten en konden daarna ook echt niet meer weg. We staan in de rij om de koffers in te leveren, hebben we geen paspoorten meer... het aller aller ALLER belangrijkste is echt de paspoorten en tickets! Mama heeft al de hele vakantie een tasje om haar nek hangen met alle 6 de paspoorten zodat we die echt niet konden kwijt raken. Mama bijna hartverzakking als wat en is overal gaan zoeken en gaan rennen. Jullie zien het al voor je zeker. Zij als een gek rennen naar Chili's want misschien liggen ze daar. Staan er een stuk of 3/4 mensen van de security bij onze tafel waar we aan zaten. Ze zagen een 'verdacht pakketje'. Niemand mocht het aanraken en ze waren druk aan het overleggen via de portofoon. Mama wist gelijk al wat er aan de hand was en zij dat het onze paspoorten waren. Eerst moest ze wachten voordat ze het mocht pakken. Daarna mocht alleen zij het 'verdachte pakketje' (ons fucking tasje die 4 weken lang om haar nek heeft gehangen) oppakken en openmaken. Ja... erger kan het toch niet bij de Polletjes?!😂Maaaaar het belangrijkste hadden we weer! De paspoorten! Ander probleempje. Bart had een Disney ballon gevonden in Magic Kingdom. Een rode ballon met mickey mouse oren en dan nog een ballon er om heen. Dat hebben we niet in Nederland dus dat moest natuurlijk mee. Maar de vraag was, mag je die meenemen in het vliegtuig? Achjoh😂gewoon proberen! We moesten het eerst vragen bij de security en die konden er alleen maar om lachen dus dat was een ja. Toen moesten we door de  douane. Die ballon moest dus in een bakje door die röntgen dingen!😂Maar hé, we zijn een stapje verder en van de security bij de douane mocht die mee. Ik moet natuurlijk ook door de douane, maar ze vonden mijn knot (mijn haar) verdacht dus daar moesten ze ook even aan voelen. Goed?! Toen konden we doorlopen naar onze gate. We vliegen met Iberia (Spaanse vliegmaatschappij) en zijn benieuwd hoe dat was aangezien we nog nooit met Iberia hadden gevlogen✈3x raden, we kwamen het vliegtuig in en met die ballon!😂🎈Wat een giller! Komt er net voordat we op gaan stijgen een stewardess met dat die leeg moest anders zou die ontploffen... Is ze nou een spelbreker of een spelbreker? Ja juist. Daarna werd het wel even wat serieuzer want we gingen opstijgen terwijl Lieke een oorontsteking heeft. Dat arme meisje heeft zoveel pijn gehad! Het vliegtuig zat niet helemaal vol en wij hadden 6 stoelen naast elkaar (4 in het midden + 2 naast het raam). Dus wij vroegen aan een mevrouw die voor ons zat (alleen met 4 stoelen) of Lieke daar mocht liggen omdat ze ziek is. Ja wat denk jij? Niet iedereen is zo vriendelijk. En het ergste wat ze nog zei was: "I was first" JAAAH DAAAGH! En jij denkt dat je nog een fijne vlucht krijgt met ons achter je? Dacht het ff niet. Bart en papa zijn ergens anders gaan zitten en hebben we maar aan andere oplossing bedacht. We zaten wel iets verspreid maar het ging erom dat Lieke kon liggen. Tijdens de vlucht viel Lieke gelijk in slaap, gelukkig maar. Al zag je wel dat ze enorm veel pijn had, want ze zat in haar slaap met dr handen op haar oren. Bart, Lieke en ik kregen een kindermenu en die was hartsikke lekker, maar de volwassenen kregen niet iets lekkers. Oma's woorden: "toppunt van slecht eten = vliegen met Iberia". We kregen al heel snel last van de jetlag in het vliegtuig. Ja we praten over 6 uur tijdsverschil en we vliegen tegen de nacht in (als je begrijpt wat ik bedoel😅). Een nacht van 3 uur en we moeten zo snel mogelijk in het normale ritme komen. Dat word een hele lange en zware dag. We kwamen een uur eerder aan in Madrid en hadden toen nog een anderhalf uurtje om over te stappen. De eerste lange vlucht ging redeljk goed met Lieke. Ze had veel pijn maar het was te doen. De 2e vlucht was minder... haar oren gingen dicht en zitten nu nog steeds dicht👂Maar ook dat overleefd. We landden in de regen en kou en wilden zo snel mogelijk terug! Vreselijk! We moesten toen nog 3 uur terug rijden (veel file) vanuit Düsseldorf naar Amersfoort. We reden de straat in en daar zat opa. Opa was deze vakantie niet mee geweest omdat ons tempo te hoog lag en zijn knieeën snel pijn doen. Hij vond het helemaal niet erg maar was wel erg blij om opa weer te zien na 32 dagen!❤

Dat was onze reis naar Amerika
Wat we het leukst vonden deze vakantie? We vonden echt alles leuk! Alles was gewoon leuk! Ik zou echt niet kunnen kiezen, waarom? Omdat alles zo verschillend was en je het niet met elkaar kunt vergelijken. Dus! Geniet van elke dag🌟En of dat nou thuis, op school of heeel ergens anders is, geniet ervan! Want zulke herinneringen blijven voor het leven bij je❤
Have a magical day ~ Disney World