Maandag 17 juli 2017🇺🇸

17 juli 2017 - Glenwood Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag eindelijk een keer uit geslapen (kuch kuch 8:00 uur)! We gingen gelijk ontbijten met echte pancakes😍Na het eten moesten we snel aankleden want we wilden vandaag iets heel leuks doen, maar hadden eigenlijk nog niets geregeld (echt enige keer van de hele vakantie). Om 10:00 uur reden we naar Glenwood Springs. Een dorp wat in de winter heeel bekend is hier met wintersport. Maar we zijn nu in de zomer en wij wilden heel graag gaan raften! Dat hadden we ook gedaan in Indonesië en vonden dat zo leuk! Raften, je weet wel, spangas op survival😉😂Als kind was dat gewoon top! We gingen eerst langs bij Blue Sky Adventures en we konden gelijk mee! Zwemvesten aan en de (Amerikaanse school)bus in. Een van de gidsen legden alle regels uit en dingen wat je moest doen als je in het Colorado rivier zou vallen. Geloof me, ik heb heeeel goed geklemd met mijn voeten want ik wilde niet tussen de bevers en waterslangen vallen😨De gids vertelde alles zo leuk! Als we een tunnel in gingen, ging de buschauffeur toetteren en toen we uit de tunnel kwamen zei de gids: "dat is alles wat je moet weten over rafting". Het zal vast leuker zijn als je er bij was en je dit nu leest en denkt, Sanne Sanne Sanne. Toen we aankwamen werd er nog 1 ding uitgelegd en mochten daarna gelijk de boot in! Wij hadden Patrick als gids, hele aardige jongen. We gingen de boot in het en water was gelijk wild! 🌊Het was in het begin even kijken hoe je gingen zitten en je vast ging houden (wat niet kan, dus moet je je benen klemmen). Op een gegeven moment kwam een rustig stukje en mochten we zwemmen. Je zou denken, Sanne is er nooit in geweest met die gevaarlijke bevers en enge waterslangen. Maar ik ben er toch ingeweest😏nou wat, ik ben er zelfs ingesprongen zonder er over na te denken. Het was alleen wel heel koud! Ik wilde dus snel de boot weer in. Ja... dat kan je dus niet alleen. Je wordt dus 1 keer in het water gedompeld en dan trek je diegene de boot in. Kouuudddd! Dat komt omdat het begin van de Colorado rivier in de Rocky Mountains begint. Het is dus ijs en dat smelt en wordt een rivier. Heel interresant😅❌het was gewoon koud oke?! En dat met 35 graden buiten. Daarna hadden we nog een paar wilde stukken. Zoveel energie kwam er bij mij naar boven. Niet alleen bij mij! Bij iedereen!😂 Na 2 uurtjes was het afgelopen en gingen we weer terug naar de auto. Raad eens... we sliepen in de auto. Als jullie het woord auto lezen weten jullie dat er niet veel spannends gebeurt😴Toen we weer bij het huis aankwamen gingen we eten en hebben een beetje gerelaxed in het huis. We hebben weer echt een leuke dag gehad! Morgen gaan we ook weer iets leuks/actiefs doen!💪💙& als we in de auto zitten gaan we.... jaaa heel goed! Slapen😆Nu ook trouwens😋